Vlečka do bývalé textilní továrny Mosilany přináleží formálně ke stanici Brno-Maloměřice, ovšem vzhledem k její velké vzdálenosti od Maloměřic a zapojení do Svitavské pobřežní dráhy je uvedena u ní. Krátká vlečka disponuje (mimo svůj začátek) jedinou výhybkou, která spojuje přímou kolej v areálu bývalé Mosilany, dnes rozděleném na objekty několika menších firem, a spojovací kolej k pobřežní dráze vedoucí netradičně skrz městský park, mj. okolo zajímavého pomníku dělnických demonstrací.
Svým zvláštním trasováním, kdy odbočuje z pobřežní dráhy vedoucí podle Svitavy spolčně se Svitavským náhonem a rovnoběžně s ním prochází městským parkem se vzrostlými lípami a přjezdem přes ulici Tkalcovkou patří mezi nejzajímavější vlečky ve městě Brně, což je ještě umocněno jejím přeušeným trasováním přes množství oddělených dvorů nad zakrytým náhonem v bývalém spletitém areálu textilky. Autorům se dosud nepodařilo dostat až na konec vlečky a zdokumentovat její nejvzdálenější část.
|  | Kolej vedoucí parkovým trávníkem pod statnými lípami jsou jako zjvení z jiného světa. Dokonalé spojení industriálu, města a přírody na jediném místě. |
|  | Pohled zpět do parku, kterým prochází vlečka do bývalé Mosilany mezi stromy, levičkami a pomníkem dělnických setkání. |
|
 | Přestože je park udržovaný, zarůstají koleje několikrát do roka zelení. Vlaky zde dojezdily už před léty, koleje jsou ale ozdobou industriální čtvrti na břehu Svitavy. |
|  | Koleje vedoucí parkem patří k nejhezčím místům v okolí, přestože je již nezdobí secesní okno nádherného areálu druhého závodu brněnské Vlněny. |
|  | Vjezd do tvoráního areálu v bloku mezi ulicemi zvučných názvů Tkalcovská, Plynárenská, Radlas, Barvířská a Cejl. |
|
 | Růžová brána na vlečce z ulice Tkalcovské souvisí s korporátním designem drogerie Jasmín. |
|  | Do prvního dvora na vlečce (v roce 2014 patřil skladům drogerie Jasmín) lze ještě bez problémů proniknout. Dál už je to těžší. |
|  | Vlečku dodnes zdobí vně i uvnitř areálu majestátní vysoké stožáry s reflektory, ktré osvětlovaly ulici i továrnu při nočním posunu vozů. |
|
 | Pohled zevnitř areálu bývalé Mosilany od jediné výhybky na vlečce směrem k bráně na ulici Tkalcovské. |
|  | Uvnitř areálu bývalé Mosilany je vlečka v dezolátním stavu. Po privatizaci objektů oddělili noví vlastníci pozemky ploty a zdmi, které nerespektují přirozenou trasu vlečky podél Svitavského náhonu a průchod po kolejích je tak nemožný bez přelézání ohrad a naskládaného materiálu. |
|
|